Pentru cea de-a patra ediție, echipa de facilitatorii ai Taberei de Testare Iași, susținută de Endava, s-a mobilizat pentru un test clinic. Inspirați de colegii din Cluj, am propus membrilor TdT Iași să vină la clinică de urgență, să aducă cu ei cu problemele de testare și să lase undeva la intrare emoțiile. Am promis, în schimb, confidențialitate, anamneză și tratament.
Având rolul de content owner, am spart gheața cu o problemă legată de traiectoria mea profesională; o parte dintre participanți, trecând prin același punct de decizie la un moment dat în carieră, mi-au oferit perspective și soluții variate, pe care Ana le-a schițat frumos pe tablă, astfel încât acum am o imagine coerentă asupra a ceea ce aș putea să fac. Mă declar impresionată de Silviu, un coleg care, după eveniment, s-a oferit să îmi explice o serie de aspecte tehnice care m-ar ajuta să am o trecere mai lină înspre următoarea etapă din carieră. Cred că a fost primul moment cu adevărat having and sharing and giving and receiving în aceste patru luni de Tabără.
Inevitabil, s-au făcut și referiri la diverse tool-uri, moment optim pentru ca o colegă să prezinte cazul propriu: într-un mod concis, ne-a expus o problemă de automation și ne-a cerut recomandări de aplicații. „Automatiștii” au intervenit cu soluții, doar o replică jovială oprindu-i din a ne scrie codul pe tablă, pe loc.
A fost discutată și o problemă legată de proces, colegii mai experimentați venind cu propuneri pentru gestiunea eficientă a schimbărilor. De remarcat a fost modul în care aceștia cereau detalii, propuneau soluții, și le discutau, vizibil detașați de faptul că situația era una mai puțin obișnuită. Iar această manieră obiectivă de culegere a informațiilor trebuie să ni se întipărească drept regulă de abordare sănătoasă a următoarelor sesiuni test clinic: să ne mutăm atenția de la acei colegi pasibili de a fi considerați vinovați pentru o situație conflictuală către găsirea unor soluții viabile, eventual extragerea unor lecții învățate.
Am mai avut încă o situație delicată de examinat, una legată de managementul… managementului, în urma căreiea mi-am amintit acea zicală potrivit căreia „cum îi crești, așa îi ai”. O felicităm pe colega care a prezentat această problemă, pentru curaj, pentru interesul de a o rezolva, dar și pentru intervențiile pertinente în celelalte cazuri.
Cam atâtea situații am avut în discuție; la final, am resimțit că am încheiat ediția chiar când ceilalți participanți își făceau curaj să își prezinte cazul. Dar asta nu înseamnă decât că am reușit în final să creăm o atmosferă confortabilă pentru împărtășit experiențe, chiar și cu un start mai anevoios. Și că avem premise pentru încă un test clinic.
Și ca să mutăm focusul asupra viitorului Taberei, reamintesc de faptul că suntem în căutare de content owners. Dar mai întâi, o scurtă pauză:
Da, Joey o zice cel mai bine; extrapolăm legătura personală dintre două persoane la o comunitate profesională activă și ideea rămâne aceeași: And through this having and giving and sharing and receiving, we too can share and give and have… and receive.
Vă așteptăm la Tabăra de Testare Iași!
Salut Simina,
Ma bucur ca primul test clinic din Iasi a avut succes! 😀
Am observat ca problemele detaliate (mai putin cel cu automatizare ma gandesc) erau strans legate de oamenii implicati (“No matter how it looks at first, it’s always a people problem.” ca sa citez un om muuult mai intelept decat mine, Jerry Weinberg :)) si explicandu-le participantilor care nu vad acele legaturi, cu scopul de a gasi solutii (si nu pentru a gasi vinovati) poate fi foarte folositoare, uneori chiar linistitoare (eng. reassuring).
Levi